لیست سالاد صنایع غذایی اطلس
صنایع غذایی اطلس
جستجوی محصول

بهترین خورشت برای مهمانی

خورشت یا خورش به غذا های آبداری گفته میشود که همراه با نان یا برنج سرو میشود و استفاده از آن در وعده های روزانه و یا در مهمانی ها و مجالس مرسوم است که در این مقاله به انواع آن اشاره مینماییم.

فسنجان
یکی از غذاهای اصیل ایرانی که ریشه ی آن به گیلان میرسد فسنجان بوده که آن را هم با مرغ و هم با گوشت قرمز ( به صورت تکه های خرد شده یا قلقلی ) میتوان پخت که هر کدام عطر و طعمی متفاوت به آن میبخشد.سایر موادی که در آن به کار میرود :

پیاز ، رب انار ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، زعفران

از شکر نیز میتوان متناسب با ذائقه ی خودتان میتوانید استفاده نمایید. برخی افراد ، فسنجون را شیرین میل میکنند و عده ای ترش ، بعضی دیگر نیز ملس. استفاده از رب انار شیرین یا شکر ، مزه ای شیرین به خورشتتان میدهد و استفاده از مقداری رب آلو ترشی به ارمغان می آورد. ترکیبی از رب آلو و رب انار و مقدار بسیار کمی شکر ، فسنجان را ملس میکند.

با توجه به قیمت بالای گردو ، در فسنجانهایی که برای تعداد نفرات زیاد پخته میشود ، میشود از کدوحلوایی و سیب زمینی یا آرد برنج استفاده نمود که البته ، مقدار و نحوه ی افزودن آنها نیاز به تبحر خاصی دارد و ممکن است نتیجه را به کلی بهم بزند.

بهترین خورشت برای مهمانی
قیمه
قیمه ، یک غذای ایرانی عالی و پرطرفدار است که هم در وعده های غذایی خانواده ها جای دارد و هم گزینه ی مناسبی برای نذری هست.
آن را میتوان با سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده سرو نمود یا به صورت مخلوط با برنج ( قیمه لا پلو )لپه ، پیاز سرخ شده ، لیموعمانی ، گوشت ( گوسفندی ، گوساله یا مرغ ) ، رب گوجه فرنگی ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، اندکی دارچین مواد تشکیل دهنده ی این غذاست

قورمه سبزی
یکی از

انواع خورشت برای مهمانی

ها که اصالتا آذری است قورمه سبزی بوده که باب میل اکثر ایرانی ها نیز هست.

این غذای خوشمزه تشکیل شده از مواد زیر میباشد :لوبیا چیتی یا قرمز ، سبزی قورمه ( برای خرید سبزی قورمه کلیک نمایید ) ، گوشت ، پیاز ، لیمو عمانی ، نمک ، روغن ، زعفران ادویه های مخصوص قورمه سبزی نیز وجود دارد که میتواند طعمی دلپذیر تر به غذایتان بدهد.

کرفس
انصافا از خورشتی که با کرفس درست شود نمیتوان گذشت. البته اگر با مهارت و حرفه ای درست شود !!
این غذا ، از خانواده ی قورمه سبزی است که در ترکیبات آن از ساقه و برگ کرفس نیز استفاده میشود. علاوه بر آن ازپیاز ، گوشت ، نعنا ، جعفری ، آبلیمو یا رب نارنج یا آبغوره ، رب گوجه و ادویه نیز استفاده میشود.
یکی از چیز هایی که به صورت سلیقه ای میتوانید آن را به خورشتتان بیفزایید لوبیا است.

مرغ
درست کردن خرشت مرغ ، نیاز به اندکی خلاقیت ، سلیقه و حوصله دارد و میتوان آن را به شکل های بسیار متنوعی درست کرد. برای مثال :

- میتوان مرغ را پخت ودر نهایت به آن رب گوجه افزود ( که این مدل خیلی دلچسب و مجلسی نیست )
- میشود در ابتدا مرغ را طعم دار کنیم. سپس آن را سرخ کرده و با سیب زمینی و هویج و ... تزیین نماییم. در این حالت آب مرغ را نیز جداگانه سرو نماییم.
- یک دستور پخت نیز وجود دارد که بی نظیر است و اگر صبر و حوصله و سلیقه به خرج دهید ، بهترین خورشت برای مهمانی خواهد بود.

ابتدا مرغ را مانند زمانی که میخواهیم کباب کنیم ، با فلفل دلمه ، پیاز ، ادویه ، زعفران ، آبلیمو و ... مزه دار میکنیم و میگذاریم چند ساعتی در یخچال بماند. در این حین ، در قابلمه ای جداگانه ، پیاز را تفت داده ، فلفل دلمه ، هویج ، رب و ادویه را به آن افزوده و سپس آب میریزیم تا کاملا بپزد تا کاملا لعاب دار شده و خوب جا بیفتد.
اکنون مرغها را در ماهیتابه ای سرخ میکنیم ( تمامی بخش های آن باید به خوبی سرخ شود ). و خورشتی که جداگانه پختیم را به آن اضافه میکنیم تا تکه های مرغمان را فرابگیرد. سپس شعله ی آن را کم نموده و پارچه ای به عنوان دمکن روی درب ماهیتابه میگذاریم تا با حرارت ملایم دم بکشد. بعد از حدود یک الی دو ساعت آماده است.

خورشت عدس
عدس خورشت یکی از غذاهای فوق العاده خوشمزه ، مغزی و بسیار سالم ( زیرا بدون روغن و هیچ گونه سرخ کردنی تهیه میشود ) که در عین سادگی هر کسی درست کردن آن را بلد نیست.
ترکیبات آن متشکل از : عدس ، پیاز ، گردو ( با گردو عالی تر میشود ولی بدون آن هم میشود ) ، آلوچه ، رب ، نمک و فلفل ، قره قروت

باقلا قاتق
یکی از طعام های بسیار پرطرفدار در مناطق شمالی کشور باقلاقاتق یا پاچ باقلا بوده که به دلیل خاصیت زیادی که در دارد میتوان از آن در ماه رمضان و وعده های غذایی خود استفاده نمود.
ترکیبات :
باقلا های کوچک
شوید
سیر
کره
تخم مرغ
ادویه

بامیه
خوراک بامیه را باید با بامیه های کوچک ، سالم و تازه درست کرد. از سیر ، پیاز ، گوجه فرنگی ، گوشت ، آبلیمو ، رب و ادویه ، در صورت تمایل لپه نیز در آن استفاده میشود.
اگر هنگام پاک کردن و شستن بامیه ها به بافت آن آسیبی وارد نکنید بهتر است ، زیرا در غیر این صورت لزج شده و خوردن آن مقداری سخت به نظر میرسد.

شش انداز
این یک خورش گیلانی است که میتواند با سیب زمینی ، تخم مرغ ، بادمجان ، هویج و ... طبخ شود.
سایر مواد آن نیز گردو آسیاب شده یا پودر گردو ، رب انار ، پیاز ، رب آلو ، رب گوجه ، گلپر ، ادویه است.

انواع خورشت برای مهمانی ها
آلو اسفناج
آلو اسفناج از گوشت ( گاوی ، گوسفندی یا بوقلمون ) ، اسفناج ، آلو بخارا ، پیاز ، رب نارنج ، رب انار ، نمک ، فلفل ، دارچین تشکیل میشود و میتوان آن را متناسب با ذائقه ی خود به صورت ترش یا ملس سرو نمود. این را میتوان از

بهترین خورشت ایرانی

دانست زیرا علاوه بر مزه ی خوبی که دارد دارای خاصیت فراوانی نیز هست.

بادمجان کباب
بادمجون کباب را میتوان کمی آبدار تر درست کرد و با برنج خورد و یا کم آب تر درست کردو با نان میل نمود.
از لحاظ شکل ظاهری هم برای افراد بسیار جذاب و جالب توجه استاین طعام متشکل از بادمجان ، پودر گردو ، پیاز ، سیر ، گوجه ، سبزی های معطر ، رب انار و آلو و گوجه ، نمک و فلفل است.

کنگر
طبخ خورش کنگر به دو صورت امکان پذیر است. روش اول مشابه قورمه سبزی و کرفس با سبزیجات بوده و روش دوم مشابه با قیمه و قرمز رنگ است که هر دو مدل آن خوشمزگی های خاص خودش را دارد.

دال عدس
اصلیت این غذا به جنوب کشور باز میگردد و از دال عدس ، پیاز ، سیر ، رب گوجه ، ادویه ، آبلیمو تهیه میشود که میتوان همراه با برنج و یا با نان سرو نمود.

گیجاواش
برای پخت آن ، نیاز به سبزی محلی گیجاواش دارید که آن را میتوان در بازار های محلی شمال کشور بیابید.
علاوه بر این سبزی ، نیاز به سیر ( جهت خرید سیر سرخ شده کلیک نمایید ) ، کره ، باقلا در صورت لزوم ، تخم مرغ و سایر چاشنی ها دارید ( نمک ، فلفل ، گرد لیمو ، زردچوبه )

انار بیج
برای تهیه ی این غذای فوق العاده ی شمالی نیز نیاز به یکسری از سبزی های معطر محلی دارید از جمله چوچاق ، خالواش ( نوعی نعنا ) ، نعنا ، گشنیز و جعفری. علاوه بر این موارد از گوشت چرخ شده ، گردو ، پیاز ، رب انار ، زردچوبه و نمک و فلفل نیز در آن استفاده میشود.

مرغ ترش
اگر کمی حوصله و مهارت به خرج دهید این غذای گیلانی یکی از بهترین انواع خورشت برای مهمانی ها خواهد بود.
در طبخ آن از سبزیجات معطر ، گردو ، مرغ ، رب انار ، پیاز ، سیر و سایر ادویه جات است. راز خوشمزگی آن در گردو و پخت طولانی مدت با حرارت ملایم است ( مانند فسنجان ).

میگو
یکی از غذاهای بسیار مقوی و مجلسی میگو است که میتوانید با استفاده از مواد زیر آن را به بهترین شکل ممکن تهیه و با برنج میل نمایید :
میگو – سیب زمینی – پیاز – سیر – رب – روغن زیتون – چاشنی های مورد نیاز و ادویه خورشتی

پیچاق قیمه
این یک غذای اردبیلی است که نام دیگرش خورشت خلال بادام میباشد که بسیار مجلسی بوده و دارای ظاهری اشتها آور است.
ترکیبات : گوشت گوسفندی ، خلال بادام ، کره ، پیاز ، رب ، تخم مرغ ، زعفران ، چوب دارچین ، نمک ، زردچوبه ، فلفل

قلیه ماهی
اگر به پختن غذاهای جنوبی علاقه مند هستید ، قلیه ماهی خوزستانی یکی از بهترین هاست. گشنیز ، شنبلیله ، تمرهندی ، پیاز و سیر ، فیله ماهی ، آرد ، فلفل قرمز تند ، رب ، زردچوبه ، کاری ، نمک مواد تشکیل دهنده ی این غذاست.

تاس کباب
شما میتوانید تاس کباب را با گوشت چرخ کرده ، گوشت خرد شده و یا مرغ تهیه نمایید. از دیگر مواد اولیه ای که نیاز دارید میتوان به پیاز ، گوجه ، هویج ، سیب زمینی ، رب و سایر چاشنیها اشاره نمود.

میرزا قاسمی
اگر به دنبال بهترین خورشت برای مهمانی هستید و میخواهید چند مدل غذا درست کنید ، میرزا قاسمی یکی از بهترین هاست که تدارک آن کار سخت و زمانبری نیست.

کدوسبز
شاید فکرش را هم نکنید که با کدو سبز بشود چه خورشت خوشمزه ای پخت ولی اگر اندکی مهارت و حوصله به خرج دهید ، از خودن آن لذت خواهید برد.
مواد اولیه : کدو ، گوجه ، پیاز ، رب ، نمک ، زردچوبه ، فلفل ، سیر ، گوشت قرمز یا مرغ

چلوگوشت
چلوگوشت یک غذای بی دردسر و مقوی است که اگر وقت زیادی برای آشپزی ندارید میتوانید روی آن حساب کنید. ابتدا پیاز را به خوبی سرخ کرده و ادویه های مناسب را اضافه میکنیم. سپس گوشت را به آن افزوده و اندکی تفت میدهیم. آب را افزوده و میگذاریم با حرارت متوسط بپزد. در آخر نیز نمک و رب را میفزاییم.

یکی از راه هایی که میتوان آشپزی راحت و کم دردسری را تجربه نمود استفاده از محصولات آماده مصرف هست. مثلا اگر پیاز سرخ شده داشته باشید ، درست کردن انواع غذاها برایتان راحت تر خواهد شد و مدت زمانی که برای آن وقت میگذارید کاهش میابد. برای تهیه پیاز سرخ شده کلیک نمایید.

آلو قیصی
شیرین خورشت یا خوراک آلو قیصی یکی از

غذاهای لذیذ

شمالی است. همانطور که از نامش پیداست مزه ی شیرین و متفاوتی دارد و از خوردن آن لذت خواهید برد.
مواد مورد نیاز :
مرغ ، کشمش ، شکر ، پیاز ، قیصی ، رب انار یا رب آلو ، آلوچه ، زعفران و سایر چاشنی های مورد علاقه

کوفته
بهترین خورشت ایرانی که هم نیاز به تبحر و مهارت دارد تا وارفته نشود و هم از لحاظ شکل ظاهری بسیار جالب توجه و اشتها برانگیز است کوفته تبریزی است.
مواد مورد نیاز :
لپه – برنج – پیاز – تخم مرغ – تره – مرزه – زعفران – پیاز داغ – گوشت چرخ کرده – آرد نخودچی – سبزی کوفته – آلو – زرشک – گردو – رب – نمک – فلفل - زردچوبه

اگر نیاز به سبزیجات آماده مصرف از جمله سبزی قورمه ، کوفته ، معطر ، سبزی آشی ، خورشتی ، سوپی ، پلویی ، دلمه ، کوکو ، دلال و ... دارید میتوانید از صفحه محصولات ما دیدن نمایید.